Alina Ruiz (45) kırsal kesimde doğup büyüdü. Yerli ormanın El Geçilmez Milli Parkı'nın ötesindeki sınırlarla birleşmeye başladığı Chaco'da. Aile o tarlaya satmak için mahsul ekiyor ve ektiklerini yiyordu. Domates satılmadıysa atıklardan sos yapılıyordu.
Alina, “Yıllar sonra sıfır kilometrelik restoranımda olanlar aydınlandığım anlamına gelmiyor, bu hayatımın bir parçası” diyor.
Televizyondaki ünlü şeflerden biri değil ama merkezin ışıklarından ve Michelin yıldızlarının ışıltısından uzakta, Bugün Arjantin gastronomi sayfalarını yazıyorlaryerel ürün ve tekniklere bakılarak yeniden tanımlanıyor.
Ruiz, bu mülkün sahibidir. Chaco ilindeki tek adım adım mutfağın imza restoranı. Buenos Aires ya da Mendoza'da haute cuisine standardı olan şeyi, Geçilmez'in girişindeki alana getirdi.
Daha önce gitmesi gerekiyordu uzun bir yol ve özel bir hikaye. Aile zorunluluğunu çiğnedi, eğitiminin masraflarını karşılamak için Buenos Aires'te ev işçisi olarak çalıştı, başarılı olan yenilikçi bir fikirle şehre döndü ve bugün aynı zamanda bölge sakinlerini gastronomi ile buluşturan bir öncü projeye daha liderlik ediyor.
Anna, Ruiz ve kocasının restoranında Finca Don Miguel, Juan José Castelli'nin eteklerindeResistencia'ya 260 kilometre uzaklıkta bir kasaba. Alina, bu alanda anneannesinin, 14 çocuğunun her birini doğurduktan birkaç gün sonra bile hiç durmadan çalışan “küçük bir makine”ye dönüştüğünü gördü.
Alina, El Geçilmez sınırındaki Chaco tarlasında. Fotoğraf Instagram @alinaruizcocina
“Çok uzun saçlı, mavi gözlü, minik bir kadındı. Çok az konuşuyordu. Ama bu bir okşama ya da hikaye anlatma değil, verme jestiyle bir şeyleri paylaşmaktı. olduğunu anlamanızı sağlayacak başka hareketleri de vardı. sevgi dolu ve veren bir insan“, diye ricotta ekmeğinden her şeyi yapan ve verandayı ot süpürgesiyle temizleyen büyükannesini hatırlıyor. restoranın adıyla onurlandırıldı.
Su kaynaklarını kullanmanın zorluklarını idare eden, açık alanda karpuz, balkabağı ve narenciye bitkileri, bahçede ise roka, marul ve domates yetiştiren kırsal üreticilerden oluşan bu ailede Alina, toprağın ve işin değerini benimsemiş ve öğrenmiş. pişirmek. Tam olarak ne zaman olduğunu hatırlamıyor: yanında getiriyor. 12 yaşındayken mezuniyet gezisinin masraflarını pişirdiklerini satarak ödediğini hatırlıyor.
Yemek yapma aşkı her zaman oradaydı ama aynı zamanda zorunluluk da her zaman vardı. Ve tüm teyzeleri gibi o da “Sabit maaş olduğu için öğretmen olmak zorundaydım”. Öğretmenlik işe yaramadı (o zaman ya da bu resmi kanallar aracılığıyla) ve para toplamak için yiyecek satmaya geri döndü ve tanınmış gastronomi okullarından birinde eğitim alma hayaliyle Buenos Aires'e gitti.
Ancak Başkent'e vardığında şunu fark etti: Chaco'da topladığı paralar ona hiç yetmiyordu. “Günlerimde Buenos Aires'e giden herkesin aile evine gittiği deneyimine sahip olarak ne yapacaktım? Aynı şey” diyor.
Alina iki nehir balığı ve kil fırınıyla. Fotoğraf Instagram @alinaruizcocina
Alina bugün “Her zaman şanslıydım, başıma gelen gerçeklik bir ayrıcalıktı” diyor. “Sevimli bir ailenin yanında iş buldu, iki kıza baktı ve evin her işini yaptı” ve böylece şehirde dolaşmaya başladı. O harika okula parası yetmiyordu ama “yemek pişirmenin, elektriğin, dikişin ve daha birçok şeyin sağlandığı” bir yere gitti. “Bunun bana bir temel sağlayacağını biliyordum.”
Çocuklara bakmayı, evi temizlemeyi ve kendi çalışmasını birleştirerek Gato Dumas okulundaki ilk özel kurslara kaydolmayı başardı. “İki erkek çocuklu başka bir aileyle Belgrano'ya taşındım ve Alina adında bir bebeği hamileyken kaybetmişti. Onlar için de benim için de çok sağlıklıydı. Aşırı yalnızlık olayını hiç hissetmedim çünkü sürekli meşguldüm. Çocuklar okuldayken temizliği ben yapıyordum ve geldiklerinde onlara ödevlerinde yardım ediyordum, anne olmadan anne olmak gibiydi” diye anımsıyor.
Uzun süre her iki aileyle de iletişim halinde kaldı ve minnettardı Onu okumaya zorlayan “patronların ısrarı”“'Çalışmaya geldiysen kaçırmazsın' dediler bana.”
Anna'da düzenlenmiş bir masa. Chaco merdivenlerindeki ilk restorandır. Fotoğraf Instagram @alinaruizcocina
Birinin özel uçak şirketi vardı ve Alina onların yemeklerini yapmaya başladı. Ayrıca Arjantin Sommeliers Okulu'nda sommelier çalışmaları okumaya başladı. Ailevi bir sorun nedeniyle Chaco'ya dönmek zorunda kaldığı için sadece finallere katılması gerekiyordu. Ve Alina, Buenos Aires'te edindiği tüm bilgi ve deneyimle orada şu fırsatı buldu: kendi restoranını aç.
“Yıl 2009'du, ilk akşam yemeğimi beş kişiyle dedelerimin çamur temelli evinde yedim. Düşünün, adım adım menü, topluluk tablosu, menüyü müşteriye göndermemin hiçbir yolu yoktu. Kız kardeşim bana, potansiyel restoran müşterilerinin evlerine gittiğim ve onlara ne yaptığımı anlattığım, karton üzerine yapıştırılmış halkalı fotoğraflardan oluşan bir albüm yapmıştı. Bu bugünün tabletiydi“, seri.
O küçük kasabadaki doktorların, bankacıların, seyahat etme olanağına sahip ve açık fikirli profesyonellerin “toplum yöneticilerim” olduğunu itiraf ediyor. Böylece Alina gelip gitti ve bir sonraki yemeğin ne zaman olacağına dair bir beklenti oluştu, ta ki 2017 yılına kadar. restoranı inşa edebildi ve Anna kendini kurdu.
Şefin servis ettiği yemeklerden biri olan Guava dondurması. Fotoğraf Instagram @alinaruizcocina
Bireysel masalar kurdu, annesinin işlediği masa örtülerini sakladı, cam eşyaları Buenos Aires'ten getirdi ve yıllar içinde yalnızca en ünlü Malbec markalarından birini bilen yerel bir izleyici kitlesine eşleştirme ve çeşitlerin ne olduğunu öğretti. “Küçük bir damak tadı eğitimi yapıyorduk” diye gurur duyuyor.
Anna ile doğdu adım adım bir menü vb.: Geceleri, mevsimlik ürünler, teknikler ve yerel malzemeler ile Alman, Rus ve Çekoslovak göçmenlerin o bölgeye çok fazla nüfuz eden gelenekleriyle yedi tane var. Örneğin, manyok kağıdıyla pancar çorbası, lahana yapraklarına sarılmış çocuklara ve limonlu mine çiçeği dondurmasına servis yapabilirsiniz. Öğle vakti menü daha basit çünkü bahçe turu da içeriyor.
Ruiz, Piedra Infinita'nın bahçelerinde Latin Amerika'nın her yerinden mutfak liderlerinin katıldığı bir etkinliğe davet edildi. Fotoğraf Nezaket Zuccardi Ailesi
Mutfağının kalitesi ve meslektaşlarının işine duyduğu saygı, yakın zamanda davet edilmesine yol açtı. Latin Amerika MutfağıMendoza'daki Valle de Uco'da Familia Zuccardi tarafından Piedra Infinita şarap imalathanesinin bahçelerinde düzenlenen bir etkinlik.
Orada, kıtanın tüm mutfağında geçerli olan çömlek mutfağını yeniden değerlendirmeye çalıştılar: Mezopotamya'nın en geleneksel güveçlerinden biri olan kiveve'yi pişirdi ve paylaştı. sıralanmak Arjantinli Narda Lepes ve Kolombiyalı Leo Espinosa gibi 20 Latin Amerikalı şefle.
Kuzeyden Mendoza'ya. Ruiz, Jujuy restoranı El Nuevo Progreso'nun şefi María Florencia Rodríguez ile aynı istasyonu paylaşıyor. Fotoğraf Nezaket Zuccardi Ailesi
Bölge sakinleri Finca Don Miguel restoranına gitmeye devam ediyor ama aynı zamanda birçok turist: Iberá Sulak Alanlarında doğa, gastronomi ve toplulukları birleştiren benzer bir projeyi halihazırda yürüten Yeniden Yabanlandırma Vakfı'nın çalışmaları aracılığıyla bölgede turizm güçlü bir şekilde desteklenmektedir.
Vakıf, El Impenetrable'da lüks hizmetlerin sunulduğu bazı glamping siteleri kurdu, “ancak insanlar Bölgedeki kadınlardan birinin çamur evinde yemek yiyecekkadınların kocalarıyla kanoya binmek ve çocuklarıyla yürüyüşe çıkmak ve bu çok daha geniş bir alana yayılıyor çünkü dokumacılar, ahşap ve kil zanaatkarları başka bir koridora giriyor” diye açıklıyor Alina ve bu programlara katılan yaklaşık 200 aileyi sayıyor.
Orada var topluluk alanında önemli bir rolsakinlerle etkileşim halinde. Yıllarca yerel bölgenin ormansızlaştırıldığını ve ekimle ilgili kültürel sorunun da kaybolduğunu söylüyor. Üzerinde çalıştığı şey bu: Ailelere fidan getiriyor, bahçelerini nasıl kuracaklarını anlatıyor, izleme konusunda onlara yardımcı oluyor. “Bu uzak yerlerde, insanların motosikletlere binmek zorunda kalmadan orada yiyeceklerini yetiştirebilmeleri için çalışıyoruz.” Domates aramak için o kadar çok kilometre var ki geri döndüklerinde domates çoktan sos olmuş oluyor” grafiği.
Restoranın ihtiyacını karşılayan Alina'nın bahçesi. Fotoğraf Instagram @alinaruizcocina
Alina yaşadığı yeri ve onun verebileceği şeyleri seviyor ve bunu öğretmeyi de seviyor. Artık sıcaklar başlayınca her yıl olduğu gibi restoranı kapatıyor ve ilk kez ekibiyle birlikte Patagonya'daki bir balıkçı kulübesinin o kilometrelik sıfır mutfağını yapmaya gidecek. Ve sonbaharda Chaco'ya dönecek. Öğretmen olmak istemiyordu ama şimdi sıraları bir daire şeklinde birleştirerek sonunda kendisinin de öyle olduğunu fark ediyor..
“Hiçbir şeyin beni öğretmen olmaktan alıkoymasını istemiyorum. İnsanlarla temastan, onları kendi bölgelerine geri göndermekten, onlara bulaştırmaktan ve tekrar üzerinde çalışıp onu tanımalarından, çünkü ne kadar çok bilirlerse, ona zarar vermeden satabilirler. Ben şuna inanıyorum: bizi doğuran ve insan yapan şey budur. Anahtar budur ve iyileştiricidir” diye kapatıyor.
Alina, “Yıllar sonra sıfır kilometrelik restoranımda olanlar aydınlandığım anlamına gelmiyor, bu hayatımın bir parçası” diyor.
Televizyondaki ünlü şeflerden biri değil ama merkezin ışıklarından ve Michelin yıldızlarının ışıltısından uzakta, Bugün Arjantin gastronomi sayfalarını yazıyorlaryerel ürün ve tekniklere bakılarak yeniden tanımlanıyor.
Ruiz, bu mülkün sahibidir. Chaco ilindeki tek adım adım mutfağın imza restoranı. Buenos Aires ya da Mendoza'da haute cuisine standardı olan şeyi, Geçilmez'in girişindeki alana getirdi.
Daha önce gitmesi gerekiyordu uzun bir yol ve özel bir hikaye. Aile zorunluluğunu çiğnedi, eğitiminin masraflarını karşılamak için Buenos Aires'te ev işçisi olarak çalıştı, başarılı olan yenilikçi bir fikirle şehre döndü ve bugün aynı zamanda bölge sakinlerini gastronomi ile buluşturan bir öncü projeye daha liderlik ediyor.
Anna, Ruiz ve kocasının restoranında Finca Don Miguel, Juan José Castelli'nin eteklerindeResistencia'ya 260 kilometre uzaklıkta bir kasaba. Alina, bu alanda anneannesinin, 14 çocuğunun her birini doğurduktan birkaç gün sonra bile hiç durmadan çalışan “küçük bir makine”ye dönüştüğünü gördü.
Alina, El Geçilmez sınırındaki Chaco tarlasında. Fotoğraf Instagram @alinaruizcocina
“Çok uzun saçlı, mavi gözlü, minik bir kadındı. Çok az konuşuyordu. Ama bu bir okşama ya da hikaye anlatma değil, verme jestiyle bir şeyleri paylaşmaktı. olduğunu anlamanızı sağlayacak başka hareketleri de vardı. sevgi dolu ve veren bir insan“, diye ricotta ekmeğinden her şeyi yapan ve verandayı ot süpürgesiyle temizleyen büyükannesini hatırlıyor. restoranın adıyla onurlandırıldı.
Su kaynaklarını kullanmanın zorluklarını idare eden, açık alanda karpuz, balkabağı ve narenciye bitkileri, bahçede ise roka, marul ve domates yetiştiren kırsal üreticilerden oluşan bu ailede Alina, toprağın ve işin değerini benimsemiş ve öğrenmiş. pişirmek. Tam olarak ne zaman olduğunu hatırlamıyor: yanında getiriyor. 12 yaşındayken mezuniyet gezisinin masraflarını pişirdiklerini satarak ödediğini hatırlıyor.
Yemek yapma aşkı her zaman oradaydı ama aynı zamanda zorunluluk da her zaman vardı. Ve tüm teyzeleri gibi o da “Sabit maaş olduğu için öğretmen olmak zorundaydım”. Öğretmenlik işe yaramadı (o zaman ya da bu resmi kanallar aracılığıyla) ve para toplamak için yiyecek satmaya geri döndü ve tanınmış gastronomi okullarından birinde eğitim alma hayaliyle Buenos Aires'e gitti.
Ancak Başkent'e vardığında şunu fark etti: Chaco'da topladığı paralar ona hiç yetmiyordu. “Günlerimde Buenos Aires'e giden herkesin aile evine gittiği deneyimine sahip olarak ne yapacaktım? Aynı şey” diyor.
Alina bugün “Her zaman şanslıydım, başıma gelen gerçeklik bir ayrıcalıktı” diyor. “Sevimli bir ailenin yanında iş buldu, iki kıza baktı ve evin her işini yaptı” ve böylece şehirde dolaşmaya başladı. O harika okula parası yetmiyordu ama “yemek pişirmenin, elektriğin, dikişin ve daha birçok şeyin sağlandığı” bir yere gitti. “Bunun bana bir temel sağlayacağını biliyordum.”
Çocuklara bakmayı, evi temizlemeyi ve kendi çalışmasını birleştirerek Gato Dumas okulundaki ilk özel kurslara kaydolmayı başardı. “İki erkek çocuklu başka bir aileyle Belgrano'ya taşındım ve Alina adında bir bebeği hamileyken kaybetmişti. Onlar için de benim için de çok sağlıklıydı. Aşırı yalnızlık olayını hiç hissetmedim çünkü sürekli meşguldüm. Çocuklar okuldayken temizliği ben yapıyordum ve geldiklerinde onlara ödevlerinde yardım ediyordum, anne olmadan anne olmak gibiydi” diye anımsıyor.
Uzun süre her iki aileyle de iletişim halinde kaldı ve minnettardı Onu okumaya zorlayan “patronların ısrarı”“'Çalışmaya geldiysen kaçırmazsın' dediler bana.”
Birinin özel uçak şirketi vardı ve Alina onların yemeklerini yapmaya başladı. Ayrıca Arjantin Sommeliers Okulu'nda sommelier çalışmaları okumaya başladı. Ailevi bir sorun nedeniyle Chaco'ya dönmek zorunda kaldığı için sadece finallere katılması gerekiyordu. Ve Alina, Buenos Aires'te edindiği tüm bilgi ve deneyimle orada şu fırsatı buldu: kendi restoranını aç.
“Yıl 2009'du, ilk akşam yemeğimi beş kişiyle dedelerimin çamur temelli evinde yedim. Düşünün, adım adım menü, topluluk tablosu, menüyü müşteriye göndermemin hiçbir yolu yoktu. Kız kardeşim bana, potansiyel restoran müşterilerinin evlerine gittiğim ve onlara ne yaptığımı anlattığım, karton üzerine yapıştırılmış halkalı fotoğraflardan oluşan bir albüm yapmıştı. Bu bugünün tabletiydi“, seri.
O küçük kasabadaki doktorların, bankacıların, seyahat etme olanağına sahip ve açık fikirli profesyonellerin “toplum yöneticilerim” olduğunu itiraf ediyor. Böylece Alina gelip gitti ve bir sonraki yemeğin ne zaman olacağına dair bir beklenti oluştu, ta ki 2017 yılına kadar. restoranı inşa edebildi ve Anna kendini kurdu.
Bireysel masalar kurdu, annesinin işlediği masa örtülerini sakladı, cam eşyaları Buenos Aires'ten getirdi ve yıllar içinde yalnızca en ünlü Malbec markalarından birini bilen yerel bir izleyici kitlesine eşleştirme ve çeşitlerin ne olduğunu öğretti. “Küçük bir damak tadı eğitimi yapıyorduk” diye gurur duyuyor.
Anna ile doğdu adım adım bir menü vb.: Geceleri, mevsimlik ürünler, teknikler ve yerel malzemeler ile Alman, Rus ve Çekoslovak göçmenlerin o bölgeye çok fazla nüfuz eden gelenekleriyle yedi tane var. Örneğin, manyok kağıdıyla pancar çorbası, lahana yapraklarına sarılmış çocuklara ve limonlu mine çiçeği dondurmasına servis yapabilirsiniz. Öğle vakti menü daha basit çünkü bahçe turu da içeriyor.
Mutfağının kalitesi ve meslektaşlarının işine duyduğu saygı, yakın zamanda davet edilmesine yol açtı. Latin Amerika MutfağıMendoza'daki Valle de Uco'da Familia Zuccardi tarafından Piedra Infinita şarap imalathanesinin bahçelerinde düzenlenen bir etkinlik.
Orada, kıtanın tüm mutfağında geçerli olan çömlek mutfağını yeniden değerlendirmeye çalıştılar: Mezopotamya'nın en geleneksel güveçlerinden biri olan kiveve'yi pişirdi ve paylaştı. sıralanmak Arjantinli Narda Lepes ve Kolombiyalı Leo Espinosa gibi 20 Latin Amerikalı şefle.
Bölge sakinleri Finca Don Miguel restoranına gitmeye devam ediyor ama aynı zamanda birçok turist: Iberá Sulak Alanlarında doğa, gastronomi ve toplulukları birleştiren benzer bir projeyi halihazırda yürüten Yeniden Yabanlandırma Vakfı'nın çalışmaları aracılığıyla bölgede turizm güçlü bir şekilde desteklenmektedir.
Vakıf, El Impenetrable'da lüks hizmetlerin sunulduğu bazı glamping siteleri kurdu, “ancak insanlar Bölgedeki kadınlardan birinin çamur evinde yemek yiyecekkadınların kocalarıyla kanoya binmek ve çocuklarıyla yürüyüşe çıkmak ve bu çok daha geniş bir alana yayılıyor çünkü dokumacılar, ahşap ve kil zanaatkarları başka bir koridora giriyor” diye açıklıyor Alina ve bu programlara katılan yaklaşık 200 aileyi sayıyor.
Orada var topluluk alanında önemli bir rolsakinlerle etkileşim halinde. Yıllarca yerel bölgenin ormansızlaştırıldığını ve ekimle ilgili kültürel sorunun da kaybolduğunu söylüyor. Üzerinde çalıştığı şey bu: Ailelere fidan getiriyor, bahçelerini nasıl kuracaklarını anlatıyor, izleme konusunda onlara yardımcı oluyor. “Bu uzak yerlerde, insanların motosikletlere binmek zorunda kalmadan orada yiyeceklerini yetiştirebilmeleri için çalışıyoruz.” Domates aramak için o kadar çok kilometre var ki geri döndüklerinde domates çoktan sos olmuş oluyor” grafiği.
Alina yaşadığı yeri ve onun verebileceği şeyleri seviyor ve bunu öğretmeyi de seviyor. Artık sıcaklar başlayınca her yıl olduğu gibi restoranı kapatıyor ve ilk kez ekibiyle birlikte Patagonya'daki bir balıkçı kulübesinin o kilometrelik sıfır mutfağını yapmaya gidecek. Ve sonbaharda Chaco'ya dönecek. Öğretmen olmak istemiyordu ama şimdi sıraları bir daire şeklinde birleştirerek sonunda kendisinin de öyle olduğunu fark ediyor..
“Hiçbir şeyin beni öğretmen olmaktan alıkoymasını istemiyorum. İnsanlarla temastan, onları kendi bölgelerine geri göndermekten, onlara bulaştırmaktan ve tekrar üzerinde çalışıp onu tanımalarından, çünkü ne kadar çok bilirlerse, ona zarar vermeden satabilirler. Ben şuna inanıyorum: bizi doğuran ve insan yapan şey budur. Anahtar budur ve iyileştiricidir” diye kapatıyor.